M/S Kong Olav til salg i Thailand

Noe du ikke får plassert andre steder, putter du her..
Post Reply
Omtanke
Drevent Medlem

Post by Omtanke »

Ifølge en oplysning på internetforum "Liners List" er M/S Kong Olav (1964) nu sat til salg i Phuket/Thailand, vistnok i god, men uklasset tilstand, for $ 4.000.000.

Venlig hilsen

Anders Riis
Anders Riis
- én gang Hurtigruten, altid Hurtigruten!

Glenn
Drevent Medlem

Post by Glenn »

Ja men vi må finne bilder!!!
Der e jo ingen som veit noe!
Hurtigruten, må ha det, bare må ha det!
----------------------------------------------
Glenn Eirik Hansen
glenneirikhansen@hotmail.com
Min hjemmeside!

Omtanke
Drevent Medlem

Post by Omtanke »

Du har ret, Glenn ... men dette er foreløbig det bedste "spor" til Kong Olav, jeg hidtil har set!

Venlig hilsen

Anders

PS: Så du at "Gann" og "Andrea" skulle anløbe Bergen indenfor samme døgn? :)
Anders Riis
- én gang Hurtigruten, altid Hurtigruten!

Glenn
Drevent Medlem

Post by Glenn »

Nei! Jøss!
Det blir vel bra?

Håper vi snart finner bedre spor etter
Kongen!
Glenn Eirik Hansen
Min hjemmeside!

Glenn
Drevent Medlem

Post by Glenn »

Har kontaktet sjømannskirka i Bangkok for å høre om de kan hjelpe når det gjelder kongen...
Glenn Eirik Hansen
Min hjemmeside!

Sterkoder
Entusiast

Post by Sterkoder »

Det finnes et engelskspråklig forum der ute som er drevet av en dedikert hurtigrutemann som bor i Bankok. Jan-Olav er født i Norge og har bl.a. seilt som Safety Officer på SS Norway.
På forumet Captainsvoyage finnes en tråd som presenterer "Kong Olav" i Thailand, og her er det både eksteriør- og interiørbilder som helt sikkert vil være av interesse.

Vær så god, klikk deg inn.... http://captainsvoyage.7.forumer.com/vie ... sc&start=0

Per
Drevent Medlem

Post by Per »

Hei Sterkoder,

I forrige utgave av klubbens medlemsblad, ØHRV-nytt 1/2008 side 11 hadde vi en artikkel om M/S Kong Olav som vansmekter i Burma.

Jeg her er så heldig at jeg har bygget en modell av M/S Kong Olav som står på hylla i kjellerstua mi. Samt original tegningene så jer tør si jeg kjenner skuta godt. Seilte forøvrig med henne under Stavangerskes flagg julen 1967 :rolleyes:
Attachments
Kong_Olav_dig.jpg
Kong_Olav_dig.jpg (61.68 KiB) Viewed 35415 times

Sterkoder
Entusiast

Post by Sterkoder »

Kjempeflott modell det der da!!!

Da har du sikkert en del historier fra tiden du seilte da, og som du helt sikkert har sett....: det finnes et par tråder til som omhandler gamle "Kong Olav" på Captainsvoyage, i tillegg til en hel masse interessante andre tråder som omhandler hurtigruter, gamle som nye.... ;)

Og her er el ørliten digresjon da, men mens vi snakker om modeller i kjelleren: Her er et lite snapshot fra min nå avdøde bestefars modellbyggerarena. (Han bygget i hovedsak modeller for Sterkoder Mek. Verksted her i Kr-sund, men vet han også solgte noen seilskutemodeller til private. Jeg var bare 11-12 år i hans storhetstid, så modellbyggerferdighetene er desverre gått i graven med ham).
Modellen her er en ikke helt ferdig en av bulkskipet "Mini Star" som var bygg nr. 20 levert i des. 1971 (da var jeg forresten bare 8 år)

Vel, dette hadde jo ikke mye med hurtigruter å gjøre da..., men modeller i kjelleren ;)
Last edited by Sterkoder on 18 Jul 2008, 00:42, edited 1 time in total.

Sterkoder
Entusiast

Re: M/S Kong Olav til salg i Thailand

Post by Sterkoder »

Etter hva rykter sier, så er KONG OLAV, som ligger for anker utenfor Burma, nå på norske hender!
Det er etter sigende ordnet med verkstedopphold i Singapore for klargjøring til seilas mot Norge...., og det ser også ut som Bergen blir ankomsthavn.
(Tenkte jeg bare ville nevne det)

Post Reply