Singel på hurtigruten

Snakk om alt og ingenting her!
Post Reply
Birger42
Skrivende Medlem

Post by Birger42 »

Er det bare meg som reagerer på Hurtigrutens singeltillegg ved kjøp av tur?

Dette er en skamting som hurtigruten har lagt seg til (som så mange andre). Jeg måtte betale ca 4-5000 kr i singeltillegg for hel rundreise jeg reiste på i August. Greit nok at det var høgsesong men allikevel.....

Jeg snakket med kaptein Klodiussen på Finnmarken og han sa det var ca 500 stk ombord på Finnmarken på den turen. Mao. halvfull båt! Hadde båten vert full kunne en ha skjønt tillegget. Singeltillegg var i utgangspunktet innført for at hotell og andre salgssteder tapte mulig inntekt på "halv" lugar. Men singeltillegg er en "fin" ekstrainntekt når noen single allikevel biter på og må ha den tjenesten. Hvorfor skal en straffes for å være singel?

Om en vil ha seg en flott reise utenriks med explorerbåtene må en betale singeltillegg på 75% !! Slå den. Hva er det egentlig vi single har gjort galt?

I Norge i dag er det ca 900.000 single (tenk på det). 900.000 single. Her har hurtigruten et STORT marked å ta av. Men de frastøter seg svært mange ved disse hensynsløse og diskriminerende singel tilleggene.

Tenk om de hadde tatt dette hintet og laget 2-3 singel cruise hvert år? De sier de ofte har mye ledig kapasitet så det kan ikke være noe problem å gjøre dette. Hurtigruten har vert flinke og laget tema og kulturreiser på båtene. Glimrende!! Mat, bunad, folkemusikk, jazz osv. Men hvorfor ikke singelcruise? Har undersøkt og sett at andre store cruise selskaper har singelreiser og singel cruise på agendaen. Med 900.000 single i Norge må dette bare være av interesse. En kunne hatt et singelcruise for hver av årstidene.

MIDNATSOL
Drevent Medlem

Re: Singel på hurtigruten

Post by MIDNATSOL »

På Queen Mary 2, det eneste gjenstående transatlantiske linjeskipet, er singeltillegget 100% (også for maten!). Queen Elizabeth 2 hadde enelugarer. Det hadde Hurtigruteskipene bygget frem t.o.m. 1964 også.

Post Reply